• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Har inledande sedan den 10/12, pratade med min handläggare idag och de flesta har svarat. Så snart får jag nog en betalplan. Har två barn som bor hemma, och går på högstadiet. Dom har några år kvar i skolan och tjejen har en utvecklingsstörning och autism. Skulder som började 2015, spel och överkonsumtion. Vi får väl se hur och vad det blir

Jag har mycket länge varit skuldsatt, men min skuldsättning accelererade just i början på 2015 efter en separation och jag blev ensam med dottern, häst, för dyrt boende, tänder som gick sönder pga extrem tandpressning...etc etc och lusten att försvinna ut i Odd Mollys kläder :(
Överskuldsättningen blev ett faktum... Jag lyckades likväl få skuldsanering sommaren 2019... ”Tackar” varje dag min enormt sympatiska, men likväl korrekta skuldsaneringshandläggare för ”tron på mig” och som möjliggjorde en andra chans för mig! Likaså mina borgenärer som inte motsatte sig. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Jag har mycket länge varit skuldsatt, men min skuldsättning accelererade just i början på 2015 efter en separation och jag blev ensam med dottern, häst, för dyrt boende, tänder som gick sönder pga extrem tandpressning...etc etc och lusten att försvinna ut i Odd Mollys kläder :(
Överskuldsättningen blev ett faktum... Jag lyckades likväl få skuldsanering sommaren 2019... ”Tackar” varje dag min enormt sympatiska, men likväl korrekta skuldsaneringshandläggare för ”tron på mig” och som möjliggjorde en andra chans för mig! Likaså mina borgenärer som inte motsatte sig. :)
Så inspirerande att följa dig, du e en sån jävla kämpe! Det där med tänderna känner jag igen.. Kommer på mig själv med att jag biter ihop och är konstant spänd i käkarna. Tandflagor som lossnar och ont i käften. Har också fått en så fin handläggare, där jag trots allt får känna mig som människa och ej bli dömd
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jo, men vad kan dom göra liksom?! Man ska röra på sig vad de hon sa...

@Lasseman förtydligade det med skuldsaneringensperioden, men vill nog göra gällande att det absolut vanligaste är en 5-årig betalplan. Krävs synnerliga skäl för en kortare betalplan såsom LÅNG överskuldsatthet, lång tid med löneutmätning, barn som länge varit lidande av föräldrars skulder, gamla och sjuka människor som exempel...
Så länge du inte har känselbortfall och har svårt att kissa så gör de inget mer än ger smärtstillande.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Så inspirerande att följa dig, du e en sån jävla kämpe! Det där med tänderna känner jag igen.. Kommer på mig själv med att jag biter ihop och är konstant spänd i käkarna. Tandflagor som lossnar och ont i käften. Har också fått en så fin handläggare, där jag trots allt får känna mig som människa och ej bli dömd

Tack för fina ord ! :) Jag är absolut ödmjuk inför min situation, men jag har alltid lyckats stå rakryggad och inte låtit någon/något kasta ”skit” på mig... De räcker gott och väl att jag gör det själv :(
Önskar Dig ALL LYCKA med Din skuldsanering... Betrakta det som den gåva den verkligen ÄR med tanke på hur vår status hade varit om vi istället hade tvingats leva med löneutmätning år in - år ut (utan någon som helst lättnad). :(
 

räknenisse

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
18 Januari 2020
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
14
Poäng
41
Ja och hur stora är skulderna och årsinkomst för er som har blivit beviljade. Vill veta då jag är uppe i 700 tkr 31000 kr före skatt
Vet inte om du fick något svar på frågan. Skuldernas storlek ska i sig inte ha någon betydelse - däremot arten. Sen beror det på din hyra, resor till och från jobbet och din familjesituation. Är du ensamstående utan barn och bor utanför storstäderna för ca 5000-7000 kanske du har betalningsutrymme på 10-12000/mån och då kan det bli svårt att få. 10-15 års återbetalning är riktmärket. Med barn och högre hyra blir det lättare. Sen finns det en hel massa annat som bortsett från återbetalningstiden som påverkar. Det finns beräkningshjälp på Kronofogdens hemsida.
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Tack för fina ord ! :) Jag är absolut ödmjuk inför min situation, men jag har alltid lyckats stå rakryggad och inte låtit någon/något kasta ”skit” på mig... De räcker gott och väl att jag gör det själv :(
Önskar Dig ALL LYCKA med Din skuldsanering... Betrakta det som den gåva den verkligen ÄR med tanke på hur vår status hade varit om vi istället hade tvingats leva med löneutmätning år in - år ut (utan någon som helst lättnad). :(
Du säger precis det jag tänker!! Tacksamhet och åter tacksamhet skulle d skita sig på vägen så har jag lärt mig massor, och då ansöker jag igen Tack och stor kram
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej
Det tog en stund att få reda på beslutet, kommer ni ihåg "väcka den björn som sover" som jag tror Kinsan sa. Om omprövning av min extra inkomsten i december. De fick jag behälla i alla fall.

Mvh Bridget
Du omprövade.?
 

losern

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
3 April 2012
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Var i kontakt med min handläggare igår och hon ska sammanställa förslaget och skicka till mig. Brukar det stå i detta om man ska betala in ev. Skatteåterbäring också?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Var i kontakt med min handläggare igår och hon ska sammanställa förslaget och skicka till mig. Brukar det stå i detta om man ska betala in ev. Skatteåterbäring också?

Det framgår nog enkom om man redan har fått besked om en preliminär återbetalning av skatten och man då har aviserat det till handläggaren.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Var i kontakt med min handläggare igår och hon ska sammanställa förslaget och skicka till mig. Brukar det stå i detta om man ska betala in ev. Skatteåterbäring också?
Jag fick betala in min trots att min sanering var godkänd några månader innan.
Det varierar tydligen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp